четвер, 28 квітня 2022 р.

Навчання елементів грамоти "Речення. Звуки [з], [з']. Літери Зз."

 1. Навчання елементів грамоти

Тема: Речення. Звуки [з], [з']. Літери Зз.

Програмовий зміст: формувати уявлення про речення, учити виділяти слова з мовленнєвого потоку, використовуючи прийом розповсюдження речення, дати елементарні уявлення про зміну порядку слів у реченні, зображувати їх схематично, дотримуючись елементарних правил запису та визначеної послідовності; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосні звуки [з], [з'], виокремлювати звуки, що повторюються, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), виконувати звукобуквений аналіз слова, учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.


Хід заняття

1.Організаційний момент . Мовленнєва гімнастика.

Руки вгору, руки вниз, (Діти виконують рухи за текстом.)

На сусіда подивись. (Дивляться одне на одного.)

Руки вгору, руки в боки (Діти виконують рухи за текстом.)

І зроби чотири кроки. (Крокують на місці.)

Плесніть, діти, кілька раз, (Плескають декілька разів.)

За роботу — все гаразд! (Сідають за столи.)

2. Складання загадок.

- На минулому занятті ми вчилися добирати слова — назви ознак предметів,

щоб краще дізнатися про властивість предмета. Це дуже доречно під час загадування одне одному загадок. Кожне наше повідомлення несе певну інформацію про що-небудь або кого-небудь. Наприклад, ми можемо скласти повідомлення про те, що робили на новорічному святі: «Діти співали пісню». Але ж діти співали на новорічному святі, значить, слід сказати: «Діти співали новорічну пісню». Яке нове слово з’явилося в реченні? (Новорічна.) А ще можна додати, що співали саме наші діти: «Наші діти співали новорічну пісню».

3. Вправа «Чарівний мішечок» Предметні картинки,  назвати зображення, визначити звук, наявний в кожному із цих слів. Орієнтовний перелік картинок або іграшок, у назві яких є звук [з]: коза, заєць, візок, зебра, замок, зозуля, зима, ваза. Разом із дітьми підсумовує: у всіх словах — назвах предметів вимовляємо та чуємо звук [з].Орієнтовний перелік картинок або іграшок, у назві яких є звук [з']: зірка, колодязі, мазі. Підсумок - у всіх словах — назвах предметів вимовляємо та чуємо звук [з'].

4. Вправа «Комарик». Звучання звуків [з] [з'].

Малюнок із зображенням великого і маленького комарів, пропонує послухати казку про них.

«У густому лісі були собі великий комар і маленький   комарик. Великий комар не любив сонечко, йому більше подобалися густі кущі, зарості трави. У спекотний день, саме там він і ховався. Але тільки сонечко йшло за обрій, комар вилітав зі свого будиночка. Разом вилітали його друзі, такі ж великі комарі. Вітаючи одне одного, вони дзижчали: з-з-з. По сусідству з великим комарем жив маленький комарик. Він теж любив вечір, любив літати з квітки на квітку, заспівати свою тоненьку пісеньку: зь-зь-зь».

5.  Фізкультхвилинка.

6.  Вправа На що схожа літера З?

Збоку‚ знизу і згори

Схожа Зе на цифру 3.

Є три зуби в букви Зе‚

Ними все вона гризе. Ігор Січовик

На осоння змій повзе,

Вигнувсь він, як буква З.

Буква З — як цифра 3,

Хто не вивчив — повтори. Варвара Гринько

7. Вправа «знайдіть слова із літерою З»

8. Ігрова вправа «Де звук?»

9. Підсумок.











Немає коментарів:

Дописати коментар

Педагогічна рада "Українські традиції, як засіб формування в дітей відчуття приналежності у дітей до своєї країни"

  Народні іграшки як засіб ознайомлення дітей з українськими ремеслами