Людина освічена - той, хто знає, де знайти те, чого він не знає»
Георг Зіммель
В даний час в
нашій країні реалізується Стратегії розвитку інформаційного суспільства, яка
пов'язана з доступністю інформації для всіх категорій громадян та організацією
доступу до цієї інформації. Тому використання інформаційно-комунікаційних
технологій є одним із пріоритетів освіти. Інформатизація системи освіти
пред'являє нові вимоги до педагога та його професійної компетентності.
Комунікативна компетентність педагога передбачає здатність вибудовувати
комунікації в різних форматах: усному, письмовому, дискусійному, візуальному,
комп'ютерному, електронному. Педагог повинен не тільки вміти користуватися
комп'ютером і сучасним мультимедійним обладнанням, але і створювати свої
освітні ресурси, широко використовувати їх у своїй педагогічній діяльності.
Комп'ютери в шкільних класах сьогодні
вже не сприймаються як щось рідкісне, екзотичне, проте в дитячому саду вони ще
не перетворилися на добре освоєний інструмент педагогів. Але з кожним роком
сучасні інформаційні технології все міцніше входять в наше життя. Тому,
дошкільна освітна
установа, як носій культури та знань, також не може залишатися осторонь.
Інформаційні технології, це не тільки і
не стільки комп'ютери та їх програмне забезпечення. Під
інформаційно-комунікативними технологіями розуміється використання комп'ютера,
Інтернету, телевізора, відео, DVD, CD, мультимедіа, аудіовізуального
обладнання, тобто всього того, що може представляти широкі можливості для
комунікації. Використання комп'ютерних технологій допомагає:
·
залучати пасивних слухачів до активної
діяльності;
·
робити
освітню діяльність більш наочною та інтенсивної;
·
формувати
інформаційну культуру у дітей;
·
активізувати
пізнавальний інтерес;
· реалізовувати
особистісно-орієнтований та диференційований підходи у навчанні;
·
дисциплінувати
самого вихователя, формувати інтерес до роботи;
·
активізувати
розумові процеси (аналіз, синтез, порівняння та ін)
У своїй роботі
педагог може використовувати такі засоби інформаційно-комунікативних
технологій:
·
Комп'ютер
·
Мультимедійний
проектор
·
Принтер
·
Відеомагнітофон
DVD плеєр
·
Телевізор
·
Магнітофон
·
Фотоапарат
·
Відеокамера
·
Електронні
дошки
Так само можна
виділити наступні види інтерактивних матеріалів:
·
Відеоролики;
·
Фотографії;
·
Відеофрагменти
(фільмів, казок, мультфільмів);
·
Презентації
(електронні книги, електронні виставки);
·
Дитячі
розвиваючі комп'ютерні ігри;
·
Можливе
створення колекцій цифрових фотографій і мультфільмів.
Зупинимося на
перевагах використання інтерактивних матеріалів. Дані матеріали:
· дозволяють
збільшити сприйняття матеріалу за рахунок збільшення кількості ілюстративного
матеріалу;
· дозволяють
робити поправки, виконувати спільну роботу дітей у взаємодії, здійснювати
інтерактивну взаємозв'язок дитина - педагог;
· використання
мультимедійних презентацій забезпечує наочність, яка сприяє кращому сприйняттю
і запам'ятовуванню матеріалу, що дуже важливо, враховуючи наочно-образне мислення
дітей дошкільного віку;
· одночасно
використовується графічна, текстова, аудіовізуальна інформація;
· при
використанні анімації і вставки відеофрагментів можливий показ динамічних
процесів;
· за
допомогою комп'ютера можна змоделювати такі життєві ситуації, які не можна або
складно показати під час освітньої діяльності, побачити в повсякденному житті
(наприклад, відтворення звуків тварин; роботу транспорту тощо);
· використання
нових прийомів пояснення і закріплення, особливо в ігровій формі, підвищує
мимовільну увагу дітей, допомагає розвинути довільну;
· безпосередньо
освітня діяльність з використанням інформаційно-комунікаційних технологій
спонукає дітей до пошукової та пізнавальної діяльності, включаючи й пошук в
мережі Інтернет самостійно або разом з батьками;
· висока
динаміка безпосередньо освітньої діяльності сприяє ефективному засвоєнню
матеріалу, розвитку пам'яті, уяви, творчості дітей.
Підбір ілюстративного матеріалу для
оформлення стендів, альбомів, групи, кабінетів (сканування, Інтернет; принтер,
презентація).
Створення дидактичних ігор.
Підбір додаткового пізнавального
матеріалу, знайомство зі сценаріями свят та інших заходів.
Обмін
досвідом, знайомство з періодикою, напрацюваннями інших педагогів.
Оформлення групової документації,
звітів. Комп'ютер дозволить не писати звіти та аналізи кожен раз, а достатньо
набрати один раз схему і надалі тільки вносити необхідні зміни.
Створення презентацій в програмі Рower
Рoint для підвищення ефективності освітніх занять з дітьми та педагогічної
компетенції батьків.
Існують наступні види презентацій:
·
Для позначення теми або як супровід до
пояснення педагога.
· Для супроводу невеликих театралізованих
сценок чи постановок казок дітьми.
·
Для супроводу свята для дітей або для
контролю знань та ін.
·
Для супроводу концерту .
·
Для проведення батьківських зборів
Особливе місце при використанні ІКТ
займає робота з батьками:
1. Мінімізація
часу доступу до інформації суб'єктів комунікації;
2.
Можливість продемонструвати будь-які
документи, фотоматеріали;
3.
Забезпечення індивідуального підходу до
суб'єкта комунікації;
4.
Оптимальне поєднання індивідуальної
групової;
5.
Зростання обсягу інформації;
6.
Забезпечує діалог суб'єктів комунікації
(електронна пошта, форум);
7.
Оперативне отримання інформації;
8.
Розширення інформаційних потоків;
9. Використання
ІКТ при проведенні батьківських зборів.
Незважаючи на всі переваги використання
інформаційно-коммуникационныхных технологій, існує і ряд проблем, при їх
використанні. І насамперед це реальна загроза здоров'ю, що виникає при ранньому
привчанні малюків до комп'ютера.
При використанні даних технологій
вихователь, насамперед, повинен керуватися Санітарно-епідеміологічними вимогами
до влаштування, утримання та режиму роботи дошкільних установ. Безпосередньо освітню діяльність з використанням
комп'ютерів для дітей 5-7 років слід проводити не більше одного разу протягом
дня і не частіше трьох разів на тиждень у дні найбільш високої працездатності:
у вівторок, середу та четвер. Після роботи з комп'ютером з дітьми
проводять гімнастику для очей. Безперервна тривалість роботи з комп'ютером у
формі розвиваючих ігор для дітей 5 років не повинна перевищувати 10 хвилин, для
дітей 6-7 років - 15 хвилин. Для дітей, які мають хронічну патологію,
частохворіючих (більше 4 разів у рік), після перенесених захворювань протягом
2-тижнів тривалість безпосередньо освітньої діяльності з використанням
комп'ютера повинна бути скорочена: для дітей 5 років - до 7 хвилин, для дітей 6
років - до 10 хвилин.
Для зниження стомлюваності дітей в процесі безпосереднього здійснення освітньої діяльності з використанням комп'ютерної техніки необхідно забезпечити гігієнічно раціональну організацію робочого місця: відповідність меблів зросту дитини, достатній рівень освітленості. Екран відеомонітора повинен знаходитися на рівні очей або трохи нижче, на відстані не ближче 50 див. Дитина, носить окуляри, має займатися за комп'ютером у них. Неприпустимо використання одного комп'ютера для одночасного заняття двох або більше дітей. Безпосередньо освітню діяльність з використанням дітьми комп'ютерів проводять в присутності педагога або вихователя (методиста)».
дуже цікаво!!! Дякую зс консультацію 😊
ВідповістиВидалитиДякую за змістовну консультацію.
ВідповістиВидалити