Навчання елементів грамоти.
Тема: Слово — назва ознаки предмета. Звуки [д], [д']. Літери Дд.
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з реченням, учити діяти зі словами-синонімами, що позначають назви ознак предметів, зображувати їх схематично, дотримуючись елементарних правил запису та визначеної послідовності; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосні звуки [д], [д'], виокремлювати звуки, що повторюються, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку — синій та зелений кольори; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; формувати навички самоконтролю та самооцінки.
Хід заняття
1. Організаційний момент. Мовленнєва гімнастика.
Тешуть столики й стільці (Показують на стільці та столи.)
Пилочками чики-чики, (Діти імітують рухи пилочки.)
Молотками туки-туки, (Імітують рухи молотка.)
Чик-тук-туки, чик-тук-туки, (Імітують рухи пилки та молотка.)
У нас до праці здібні руки.
2. Вправа "Впізнай предмет"
Сьогодні ми будемо загадувати одне одному загадки про будь-який предмет, не називаючи його. Наприклад, якщо матиму на увазі книгу, я можу вам сказати: цікава, казкова, пізнавальна. Що називають ці слова? (назви ознак предметів).
Дорослий підводить дітей до висновку: за допомогою слів — назв ознак предмета мож-
на якнайточніше охарактеризувати предмет.
3. Вправа "Знайди звук у слові"
4. Вправа "На що схожа літера"
Неначе дім,
Височезний
Дах на нім. Варвара Гринько
На твердій стоїть підставці. Любов Андрієнко
Хто живе у домі тім?
Здогадалися‚ мабуть:
В ньому літери живуть. Ігор Січкар
7. Вправа "Познач звук фішкою"
8. Вправа "Візнач кількість звуків у слові"
9. Підсумок.
Немає коментарів:
Дописати коментар