1. Розвиток мовлення
Тема: Охорона довкілля.
Програмовий зміст:розширювати досвід пізнання дітьми
навколишнього світу; ознайомити з проблемою забруднення навколишнього
середовища; підвести до розуміння необхідності охорони довкілля; закріпити
знання про рослин,тварин,птахів,комах;учити групувати предмети за певними
ознаками; виховувати любов до природи;екологічну свідомість
вихованців;нестерпність до забруднення навколишнього середовища; уміння
піклуватися про навколишній світ природи.
Хід заняття
Де зелені хмари яворів
Заступили неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
Всі народи бачиш з висоти,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
Правда, все я бачу з висоти.
Всі народи рівні. А земля
Там найкраща, де вродився ти!
Ти рости дитино, й пам’ятай:
Батьківщина-то наш рідний край!
1. Бесіда
Якось дідусь попросив її полити квіти у квітнику. Марійка пішла за будинок і побачила, що замість квіток там лежить купа сміття.
- Звідки ж узявся цей смітник?- запитав здивовано дідусь.
- Я не знаю, - сказала Марійка,і почервоніла. Їй було соромно за зіпсовані квіти.
4.Бесіда за змістом оповідання.
- Як звали дівчинку?
- Чи допомагала вона вдома?
- Чи правильно вчиняла дівчинка?
- Куди викинула сміття дівчинка?
- Чому такробити не можна?
- Куди слід викидати сміття?
5. Психогімнастика «Я-квіточка».
Ти ,чарівна водичко,
Лийся-но на діточок,
Перетворюй їх скоріше
На чарівних квіточок.
Чародійство спрацювало!Ах, на які чудові квіти ви перетворилися!Пелюстки ніжні ,різного кольору,стебла тонкі,гнучкі . Погойдайте своїми голівками,спробуйте як гнеться ваша ніжка,поворушіть пальчиками-листочками. Сонечко гріє,пішов теплий дощик і квіточки почали рости. І ми піднімаємось до сонечка. Лагідний вітерець нас розгойдує вліво–вправо,вперед-назад. Так хороше,весело,аж хочеться покружляти у таночку.
6. Вправа
- Діти , як ви міркуєте, яке буває сміття? (природного походження і зроблене людиною. Природне – гілочки,листя , трава, воно корисне. Де можна використати це сміття? ) Але ми зібрали багато іншого сміття . Як видумаєте, воно корисне чи шкідливе? Чому? Що будемо робити з ним?Чи можна спалювати сміття? Чому потрібно берегти природу, не смітити?
- Так, вода,земля і повітря повинні бути чистими, щоб росли гарні квіти, співали птахи,щоб не хворіли люди. Природа – це на дім, наша мати.
Немає кращої краси,
Ніж рідні ріки і ліси.
Пташки співучі, дикі звірі,
Ласкавий вітер, зорі сині.
Це все багатство нашого народу,
Що називається – природа.
7. Дидактична гра « Рослини,тварини,птахи і комахи»
Мета:закріпити знання дітей про рослини, тварини,птахів та комах; учити групувати предмети за певними ознаками, розвивати мислення дітей,виховувати любов до природи.
Матеріал: предметні картинки.
- Щоб нам добре жилося, необхідно дбати про навколишнє середовище, про рідну природу. Адже довкілля-це не лише квітник, ліс, а й територія дитячого садка, і вулиці ,і сквери ,і парк,де ми відпочиваємо ; а ще море ,океан ,річка ,озерце ,заболочений струмок.А тепер послухайте скарги від природи і спробуйте розв’язати проблемні ситуації.
Сильнийвітер до землі
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)
9. Правила поведінки у природі.
- Не ламайте гілки дерев та кущів. Рана на рослині – це рана на живому.
Усі поранені рослини тривалий час хворітимуть, а багато й загинуть.
- Не топчіть ,не зривайте рослини. Кожний зелений листочок,кожна травинка виділяють у повітря кисень. Ним ми дихаємо. Без нього немає життя.
- Не ловіть барвистих метеликів. Від дотику пальців людини з крилець метеликів осипаються лусочки і комахи гинуть.
- Не руйнуйте мурашників. У мурашниках живуть комахи – надзвичайно працелюбні комахи,корисні для природи. Мурашки розпушують землю,щоб крізь неї краще проходили повітря і вода,знищують шкідників городу,саду.
- Не залишайте багаття в лісі. Вогонь може миттєво знищити все живе.
ІІІ. Підсумок заняття.
Будь - яка рослина чи тварина створена природою, є невід’ємною і необхідною складовою її .
Світ прекрасний навколо тебе –
Сонце ясне і синє небо,
Птахи,звірі,гори і ріки -
Нехай він буде таким навіки!
Нехай людина добро приносить,
Бо світ навколо любові просить.
Немає коментарів:
Дописати коментар