1. Розвиток мовлення
Тема: Ми і весна.
Матеріал:тематичні ілюстрації.
Хід заняття
1. Творча гра «Думаємо про сонечко» Вихователь просить дітей скласти невеличкі казкові історії, у яких Сонечко: рятує від холоду; дарує здоров’я; смішить; лоскоче; допомагає рости; обпалює,
2.
Читання вірша В. Орлова «Відкриття»
Що у світі за
подія? Що довкіл за метушня?
Відкриває квітень вії! Йдіть скоріш на відкриття!
Коло кожного порогу Снігу наче й не було.
Вже барліг розкривсь розлогий, Відкривається дупло.
І несуть пташині крила Нам співаночки
дзвінкі.
Квіти очі вже
відкрили, Відкриваються
бруньки.
Лагідне гуляє сонце І
дарує теплий дух.
Всі квартирки і
віконця Відкриваються
навкруг.
3. Бесіда за змістом вірша/
- Про яку пору року йдеться у вірші? - Про який місяць?
- Які зміни відбуваються у природі? - Що відбувається з сонечком?
- Яке воно? - Як усі навкруги зустрічають весну?
4.
Читання оповідання В. Сухомлинського «Клен зітхнув»
Старий Клен усю зиму спав. Крізь
сон чув завивання хуртовини й тривожний крик чорного ворона. Холодний вітер
гойдав його
віти, нагинав їх. Та ось одного сонячного ранку відчув Старий Клен,
ніби до нього доторкнулося щось тепле і лагідне. Прокинувся. А то до нього
прилинув теплий весняний вітер.
- Годі спати, — зашепотів теплий
Весняний Вітер. — Прокидайся, Весна
- Де ж вона — Весна? — запитує
Клен.
- Ластівки на крилах несуть —
каже теплий Вітер. Я прилетів із далекого краю, від теплого
моря. Весна йде полями — заквітчалась квітами. А ластівки на крилах несуть
барвисті стрічки. Клен
зітхнув, розправив плечі. Зазеленіли бруньки. Бо йде Весна-Красуня.
5. Переказ оповідання.
Ось іде до нас весна, Все
навколо ожива:
Підсніжники прокидаються, Проліски
посміхаються,
Пташки прилітають, Діти
вибігають, На
луках стрибають.
7. Дидактична гра «Скажи зі словом весняний»
Місяць — весняний місяць; сонце — весняне сонце; промені — весняні промені;
небо — весняне небо; струмки — весняні струмки; погода — весняна погода; листя — весняне листя; дощик — весняний дощик; квіти — весняні квіти.
8.
Дидактична гра «Закінчи речення» Вихователь
розпочинає речення, а діти мають дібрати до нього останнє слово.
— Навесні сонце світить яскраво
і... (ласкаво).
— У лісі з’явилися... (проліски).
— Птахи навесні поспішають... (до
рідного краю).
— Багато змін відбулося... (в
лісі).
— Дерева розпустили молоде... (листячко).
— Прилетіли перші... (птахи).
— У лісі чути... (струмочки).
9.
Підсумок .Дітям пропонується зробити весняний колаж «Ми і весна».
Немає коментарів:
Дописати коментар