Дитяча книжка – це особливий світ, неповторний і яскравий. Вона підходить до свого малого героя зі щирою довірою, повагою і любов’ю, з поетичним натхненням, доступно й цікаво розв’язує теми художнього і громадського звучання.Як же прилучити дитину до книжки, як реалізувати її ідейно - моральний потенціал в умовах суспільного дошкільного виховання.
Процес прилучення дітей до книжки складний і тривалий. Його дуже важко здійснювати, якщо дитина погано володіє першим культурним здобутком – мовою.
За допомогою конкретних прикладів не просто наголошувати на певних прорахунках, а спонукати до пошуку оптимальних варіантів забезпечення впливу казки, вірша, оповідання на моральну позицію дитини.
Так, ми вихователі, читаючи оповідання чи інші твори намагаємося спрямувати емоційне сприйняття дошкільниками художніх творів у русло моральної освіти. Як правило після читання тексту, шановні батьки, не поспішайте ставити запитання, починати бесіду, а дати час немовби вкорінитися враженню. Часом треба вдаватися до прийомів посилення його – показ ілюстрацій. Фотокарток. Включати запис тощо.
Книжка міцно посіла своє місце в житті дітей і органічно впилася у систему всієї нашої роботи. Вранці, коли дошкільнята збираються в групі, їх зустрічає яскрава книжечка, наприклад К. Чуковський «Мийдодир». Читаючи його уривки, запитуємо у дітей, чи всі чисті й красиві, охайні і здорові. А в куточку книги вже чикають різні цікаві книжки та ілюстрації.
Звертаємо увагу дітей на ту чи іншу книгу, зав’язуємо неспішний діалог, у якому уточнюємо її уявлення. Обов’язково всміхаємось, похвалимо, дамо індивідуальне доручення. Решті у формі імпровізованих загадок, пропонуємо пригадати зміст оповідання,даємо природній чи зображувальний матеріал для самостійного відтворення враження.
Твори А. Л. Барто, Г. П. Бойка, Н. Л. Забіли, П. М. Воронька, В. П. Гринька, Г. О. Демченка, Л. В. Костенка, Л. Українки, М. А. Познанської послідовно вводять у світ казки, формують велике і світле почуття любові до неї. Плавність і мелодійність голосу вихователів, батьків, створюють відповідний настрій, загострюють сприймання, наближують до рідної землі.
Використання художнього слова у формуванні моральних почуттів дитини не можуть обмежуватись рамками занять. Потрібні вихід у повсякденне життя дітей, органічне поєднання з іншими сторонами виховання.
Книжки групової бібліотечки та домашньої повинні бути чистими і цілими; дбайливе ставлення до них виховується у всіх дітей. Залучаючи дітей до самостійного аналізу бій персонажів треба поступово переносити моральні позиції художнього твору на поведінку дітей.
Цілеспрямована робота дитячого садка та батьків переконливо засвідчує високе призначення художньої літератури в духовному ставленні особистості дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар